Zwiększenie prędkości obrotowej wału silnika umożliwia zwiększenie mocy silnika z jednoczesnym niewielkim tylko zwiększeniem jego masy, praktycznie tylko wskutek stosowania reduktora zmniejszającego odpowiednio prędkość obrotową wału napędzającego śmigło. Zwykle reduktor jest złożeniem przekładni zębatych o niezmiennym całkowitym przełożeniu zmniejszającym prędkość obrotową, z jednoczesnym zwiększaniem momentu oddawanego na śmigło. Na ogół reduktor jest dość kosztownym mechanizmem dodatkowym, zwiększającym masę silnika i powodującym pewne straty mocy na przezwyciężanie oporów tarcia w przekładniach. Najszerzej stosowane są reduktory planetarne o kołach stożkowych i czołowych. Gaźnik umożliwia tworzenie się mieszanki palnej wskutek wysysania ciekłego paliwa z rozpylaczy przez omywające je powietrze płynące do cylindrów. Od gaźnika wymaga się utrzymywania odpowiedniego składu mieszanki w całym zakresie zmienności mocy silnika, prędkości obrotowej wału korbowego oraz wysokości lotu.
Reduktor
Losowe wpisy:
Szkoła policealna – Gliwice
Technik farmacji to ostatnio jeden z częściej wybieranych kierunków w szkołach policealnych. Kształcenie techników farmaceutycznych odbywa się w systemie dwuletnim, stacjonarnie lub nie w...
Coaching Kraków i Korepetycje Kraków
Korepetycje Kraków i Coaching Kraków
Nauka od dziecka
Obecnie na rynku jest wielu coachów. Oczywiście nie każdy z nich jest tak samo dobry i nie każdy...
Hiszpański Poznań
Jak powszechnie wiadomo, znajomość języków obcych jest niezwykle istotna dla młodych ludzi. Bardzo istotny jest fakt, że obecnie niemal każda osoba posługuje się biegle...